Hlavní menu


Nacházíte se zde: Úvodní stranaNávštěvní kniha

Návštěvní kniha

Vložit vzkaz

 

 (Nezobrazovat: )

 

Tučně KurzívaSmajlíkSmajlíkSmajlíkSmajlíkSmajlíkSmajlíkSmajlíkSmajlíkSmajlíkSmajlík

 

 

Zobrazit příspěvky:
25-16 | 15-6 | 5-1

  • reagovat | 11. Června 2013, 00:17
    Josef Mezera [web] [mail] napsal(a):

    Užitečné, ale hlavně pravdivé informace o imatrikulacích našich letadel lze získat na
    www.potk.cz/forum/vi…

    11. Června 2013, 00:20
    Josef Mezera reaguje:

    Opravuji předeÅ¡lý nefunkční odkaz. Tento by měl být lepší www.caa.cz/letadla/a…

    17. Června 2013, 09:07
    Tomáš Rusek [mail] reaguje:

    Ano souhlasím. Nascanované knihy Leteckého rejstříku jsou nepochybně jedinečný materiál, který postupně pomalu zpracováváme. Ale pozor - i když se jedná konečně o primární zdroj informací, není vše uvedené v rejstříku stoprocentní pravda... Jelikož nad tímto materiálem trávím dlouhé hodiny, mohu potvrdit, že zde lze najít mnoho nesrovnalostí a překlepů. Některé záznamy jsou nečitelné a je možno je interpetovat všelijak. Jednoduše si musíme uvědomit, že i toto zpracovával jen člověk a tudíž nic nemůže být dokonalé.

  • reagovat | 03. Února 2013, 18:03
    Ivan Lukačovič [mail] napsal(a):

    havarie letadla OK-EAU dne 20.11.1938, Horná Štubňa, pilot des. Julius Lukačovič, pilot polný pozorovatel Josef Sirový

    19. Února 2013, 21:32
    Tomáš Rusek [mail] reaguje:

    Děkuji za upozornění - překlep v měsíci jsem opravil.

  • reagovat | 03. Února 2013, 14:08
    Jan Tulis napsal(a):

    Prosím o informaci o " FOND PRO ČSL LET PRAHA- NEW YORK.
    Děkuji

    Honza

    19. Února 2013, 22:36
    Tomáš Rusek [mail] reaguje:

    Asi máte na mysli sbírku pořádanou na podporu letu přes Atlantik?
    Tato iniciativa vznikla v euforii po známém prvním překonání Atlantiku američanem CH. Lindbergem v roce 1927. Naše oficiální místa se k podobné akci stavěla odmítavě, a proto vznikla myšlenka nashromáždit potřebné finanční prostředky (2000000 Kč) prostřednictvím sbírkového fondu. Hlavními propagátory byli kpt. Malkovský a por. Pavlovský. Ze sbírky amerických krajanů byl dokonce zakoupen motor Wright Whirlwind J6. Samotný letoun pak byl konstruován v Aeru. Vznikl tak později známý dopravní typ A-35. První prototyp však měl místo kabiny cestujících v trupu bez oken umístěné palivovové nádrže pro uskutečnění dálkového transatlantického letu. Teprve po krachu celé akce byl prototyp přestavěn na dopravní a stavěl se pak v sérii pro ČSA a pro Baťu.

  • reagovat | 23. Května 2012, 22:38
    Rici [mail] napsal(a):

    Při brouzdání po netě jsem našel Vaše moc krásné stránky. Zaspomínal jsem na mládí kdy jsem dělal modely.

  • reagovat | 26. Dubna 2012, 06:35
    Viktor Å karka [mail] napsal(a):

    Ahoj.Mám na všechny zůčastněné prosbu o radu.Jsem sběratel hraček našich dědů a podařilo se mi získat model dopravního dvou motorového kluzáku s imatrikulací(spz) 524-OH 206.Nevíte co to přesně znamená?Jedná se o Finské letadlo? Díky za postřehy.Viktor[I][/I]

    30. Dubna 2012, 08:09
    Tomáš Rusek [mail] reaguje:

    Písmena OH má v současnosti opravdu přiděleno Finsko a myslím, že tomu tak bylo i před válkou (neověřoval jsem). Nicméně, co se týče značek na hračkách může to znamenat cokoliv - výrobci hraček si většinou nelámou hlavu s nějakou autentičností. Zkuste mi poslat fotku toho modelu, jestli se alespoň podobá nějakému známému typu.

  • reagovat | 26. Dubna 2012, 04:05
    Moravec [mail] napsal(a):

    Prosím Vás, čí je imatrikulace CS TFY? Děkuji. VM

    30. Dubna 2012, 08:01
    Tomáš Rusek [mail] reaguje:

    CS-TFY by měl být Airbus A-320-232, v.č.1868, patřící charterové společnosti Masterjet a je registrován v Portugalsku. viz www.masterjet.net/si…

  • reagovat | 30. Března 2012, 16:30
    Jacek KERUM [mail] napsal(a):

    Ahoj, úplně náhodou jsem se trefil na tyto stránky, létám v aeroklubu Příbram a také po celé republice. Pod záložkou imatrikulace jsem si všiml registru letadel a zaujalo mne, že tak jsou i naše stroje, některé ale s chybějícími údaji - např. L-13 SW OK-5116 .... Dále máme odstavené Blaníky L-13 OK-4801, 6812 a 8712, VT (LG) 425 Šohaj OK-5372, VT-116 Orlík OK-7438, VSO-10 OK-4516 a OK-7528, pak Z-126 OK-DVG a Z-226 OK-LMB no a Z-142 OK-OPC. Mohu nějak přispět (samozřejmě ne okamžitě) k doplnění? Podobně když jezdím po AK prakticky celé republiky. Nebo - přes adresář AeČR rozeslat žádost o doplnění. Např. v Křížanově je jediná VEGA OK-7900 atd atd.

    01. Dubna 2012, 23:05
    Tomáš Rusek [mail] reaguje:

    Díky za doplnění a jakoukoliv další spolupráci samozřejmě přivítáme.
    Informace se mnohdy v různých zdrojích liší a mohou být i chybné. Takže pokud si všimnete nějaké nesrovnalosti, neváhejte na ni upozornit. Síla Internetu je právě v tom, že lze vše neustále upřesňovat.

  • reagovat | 08. Února 2012, 21:42
    Petr napsal(a):

    děkuji za tyto stránky... jsou vedeny naprosto nádherně Smajlík

    09. Února 2012, 10:04
    Pavel Soukup [mail] reaguje:

    Děkujeme Smajlík

  • reagovat | 28. Prosince 2011, 12:27
    Petr [mail] napsal(a):

    Dobrý den
    Nevím jak jinak to zjisti, tak to zkusím zde. Případně se nezlobte za nevhodný příspěvek.
    Vlastním dřevěnou vrtuli AERO a chtěl bych nějakým způsobem zjistit z čeho pochází. Je cca 207cm dlouhá a nápis AERO a číslo 4305 je vyraženo u středu vrtule. Na hranách vrtule je jakési oplechování.
    Neporadil by někdo.
    Děkuji Polívka Petr

    31. Prosince 2011, 16:32
    Tomáš Rusek [mail] reaguje:

    Pokusím se najít někoho, kdo bude schopen odpovědět.

    12. Února 2012, 17:03
    Tomáš Rusek [mail] reaguje:

    Pokud by někdo chtěl pomoci při identifikaci této vrtule tak diskuse na toto téma, včetně detailních fotografií je na adrese www.modelforum.cz/vi…

  • reagovat | 04. Listopadu 2011, 17:26
    ala [mail] napsal(a):

    smazáno

    05. Listopadu 2011, 07:58
    Pavel Soukup reaguje:

    Zpráva obsahovala pouze odkaz na internetový obchod, e-mail nefunkční. Toto prosím ne.

Zobrazit příspěvky:
25-16 | 15-6 | 5-1

Popis

  • Povinné položky jsou označeny červenou hvězdičkou, e-mail a webové stránky nejsou povinné. Pokud chcete, aby se e-mail u VaÅ¡eho příspěvku nezobrazoval, zatrhněte políčko "Nezobrazovat".
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky, HTML značky nejsou povoleny. Odkazy se převádějí automaticky.

Nahoru | Úvodní strana | Kontakt | Mapa webu | Autoři | RSS
Československé letectví - web o historii letectví u nás [2010-2012]